28 July 2010

my Sweet baby boy

salam.sume..hr nie aku nk citer pasl... my son..sweet son.
emmmm..muhammad adam..umie sngat bertuah..sebab adam lahir ke bumi ni..dan umie sangt bahagia sebab adam dah mewarnai hidup umie dan ayah..
emmm ni gambar anak aweks ganu k. comel or taq comel aku xkisah...sebab...aku percaya semua ibu bapa akan cakap ank mereka lah yang paling comel..
termasuk aku sekali..
(MUHAMMAD ADAM FITRI)(AZIZAN)(SITI SHARIFAH DAHLIA)

Kisah adam masa lahir dulu...
sepattnye seorng ibu akan pantang 40hr kan..
tp aku jge adam,dodoi adam sejak merah lagi. usia sehari aku dah menjaga nye..
dulu aku berahsia atas sebab tertentu..
kini aku dah bersedia untuk semua keadaan demi adam ank ku ini.
2minggu pertama bulan 3 2010 dulu,aku agak sengsara.
tido xpernah cukup,pakaian berbakul bakul,rumah xberkemas, adam pulak asyik demam.(kuning)
aku pulak gagahkan diri jaga adam,kemas rumah.mesti korng tau mcm mne kan...tido xcukup esoknye keje..
susu anak lagi,itu ini...tp dulu masa awal kelahiran anak aku ni..aku gagahkan diri..sampaikan aku sdri yang demam tau..penat allah je tau..dulu sorng dua je tau kisah aku ni..sebb aku xnk orng salah sangka..aku,kak naz,datin je yng tau..mase tu aku sakit habis satu badan..demi anak tersyang..(huhuhuhuhu nk anak angkat kan.oppsss bagi aku ni anak aku sdri..tiada perkataan angkat k..)jagn marah...
hehehehhe
kisah adam masa usia 3minggu kawan kawan..
korang tau taq...masa usia die 12hr..baby boy aku ni kene masuk NICU,kuning tinggi..aku dah berlenjun air mata.xnk bg doktor amik anak aku(huhuhuhuhu wahai pembaca diary ku yng dah ada ank..bru aku tau ape perasaan tu sakit sangat,tido entah kemana,makn entah kemana,perit,dah xtau nk wat ape lgi..knape brgini,bru aku tau ape perasaan ibu ibu nie.huhuhuh)..bayangkan laa.di usia aku ni..xbersuami lagi...huhuhuuh setiap hr ulang alik hospital..dah laa nurse tu xbg masuk.tp aku suh die amik gambar adam setiap jam.(hehehehheeh nasib bik.)
5hri aku ulang alik ke hospital demi ank tercinta dan xberdosa ni..wahai sahabt ku yng disyangi...
ingatlaa allah...pikir demi masa depan jgn seksa bayi yng xberdosa...
OK..
diusia adam 19hr lak..
aku dah nekad,my mum my dad pun dh setuju..nk bawak adam blik kg..sebb xnk menyusahkan aku...xnk bagi aku sakit sakit..so dlam berat hati aku bg laaa adam dibawak blik..emmmmm
ibu mne xrindu ank..(cube cakap kat aku..)3 4 hr aku demm teruk..sebb rindu..sebab xlarat..sume laa.
emmmm tp sekarang adam baik baik je..
makin chat..xlarat aku nk kendong.. 7.2kg tau sekarang(dah 5bulan laa umie..adam dh becar laaa)heheheheheh
demi adam aku xcukup makn pun xpe..
heheehehe.baju die 4pasng dah 150 tau..
mampus..susu lg..baru aku tau..nape sume ibu ibu kurus.hahahahhaahha sebb anak gemuk..penjagaannye mahal(maintanance kot in mat salih hahahahhaa) sebulan anak sorng rm 300..gaji rm 1000,umah ag..
gile ko..bru ku tau..bagaimana rasenye...
thanks kepada sesape yng sokong n bantu aku mase dulu..
thanks...hanya allah sahaja yng dapt bantu balas jasa mu...
muahmuahmuah.

kepada yng mase tu xpaham..n mempunyai syak wasangka yng xpatut tu..aku faham..sebb korang mase tu ade alasan mengapa korang berfikir gitu..sebb bg aku mase tu xperlu aku hebohkan..biar orng aku n my family je tau mcm mne...
k..kini aku dah sedia untuk tunjukkan permata hati ku ini.

4 comments:

Strawberi Comei said...

bile mase ko beranak..aku xtau plak..ikikikiki

Strawberi Comei said...

bile mase ko beranak..aku xtau plak..ikikikiki

BLOGGURL_DALIA said...

weh..aku xberanak..tp aku amik anak..
wakakakakawkak
comel kan..huhuh

Strawberi Comei said...

seyess lia..aku cm xpercaya jer..nti ko kiss pp knan n kiss pp kiri die tuk aku k..sweet sgt..ololololo