19 July 2010

Sajian 1 CKJG 1 Malaysia

salam..ni aku nk citer pasal Sajian 1Malaysia nie.. Nak Catat book of records..pasti sume dah tau kan..
TP...sebenar ye bukan 1malaysia.
1 Wilayah je ok..
bukan 1 malaysia...

Beruntung laa sape dapt menu yng senng tu...
walaupun senng bayak weh kne isi..tp kecian sesape dapt menu ynag agak susah tu..
sebabnyaaaa..
pinggan bapak punye besar...nak catat rekod punye pasal..aku tau la pinggan besar mane..sebb aku gi cr pinggan yng harga murah skali.Tp sesape yng ade cadangan lain tu silakan lah bg tau aku,seb lg murah lg jimat..sebb kite kutip duit nk beli pinggan nie dan sesape ikhlas nk guna pinggan sdri yng berukuran 14"(wajib,xboleh kurng sebb dieorng ukur) or mangkuk diameter 10" (pun syarat yng sama) dialu alukan..
lepas ni pinggan ni kan bergerak dr 1unit ke 1 unit..mase tu cadangan boleh di utarakan..
maydin dah aku g tgok nagn kak liza..mahal..6 biji pinggan oval rm 30. mangkuk bulat rm 10 sebiji. mahal kan kan kan.
citer pasala menu makanan nie..
aku kene dapat menu yng agak pening laa gak..sebb menu aku ni namaye "Baked Prawns in Claypots"
leh bagi kau idea taq..nk letak dalam pinggan oval mcm mne..
lau aku letak udang je..xnmpk laa mcm dlm menu..tp lau letak skli nk claypot..eeeemmmmm mcm terdesak lak.penng tau........

No comments: